Week 6: Just the 2 of us…… - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Joelle Buren - WaarBenJij.nu Week 6: Just the 2 of us…… - Reisverslag uit Debre Zeyit, Ethiopië van Joelle Buren - WaarBenJij.nu

Week 6: Just the 2 of us……

Door: joelle

Blijf op de hoogte en volg Joelle

20 December 2014 | Ethiopië, Debre Zeyit

Deze week is er niet zo heel veel gebeurt. We zijn druk geweest met het verslag en hebben genoten van de laatste dagen met de jongens. Martijn en Mandy zijn vertrokken naar Hidi voor een weekje. Die zijn daar onderzoek doen bij de lokale boeren.

Dus het is alleen ons 4-en nog. Helaas is Marijn ziek geworden. Vervelend voor hem maar wel weer een geluk voor ons. Anders was hij de hele dag aan het werk bij Crown en nu zien wij hem nog.

Om hun laatste dagen leuk af te sluiten zijn we na dat we met lois op de markt zijn geweest koffie gaan drinken bij Tesfay thuis om vervolgens richting het dorp te gaan om met Tesfay, Wonderfresh, Benjamin en Benjamin zijn vrouw gezellig uit eten te gaan. Erg gezellig.
Daarna kwam het leukste deel. We bleven logeren bij wonderfresh in zijn hutje!!! Hij woont in een golfplaten hutje naast de compound. Het hutje is ongeveer 2 bij 2. Eerst volgde de koffieceremonie waar altijd veel rook bij komt kijken. Tesfay was hier ook nog bij.

Tesfay had aan Lois gevraagd of hij met Wonderfresh wilde praten. Want hij was erg bezorgd. Wonderfresh vindt zijn fiets namelijk zo leuk dat hij er ook in het donker mee langs de weg gaat fietsen. En ja, de wegen hier zijn erg gevaarlijk!!! De vrachtwagens kijken niet goed en er zitten een hoop gaten in de weg waar je kan vallen. Hij zou niet de eerste zijn die verongelukt…. Gelukkig luistert hij goed naar zijn beste vriend Lois.
Mirjam en ik daarentegen…. Wij waren druk met het maken van gekke foto’s.

Ow wat gaat hij Lois missen….. Lois ging even weg om Tesfay met de auto thuis te brengen. Daar kwamen ze hoor, dikke tranen. Gelukkig weten wij meiden hoe we een jongen van 18 op kunnen vrolijken. Rare foto’s!!!! vooral de foto waar Mirjam en ik hem een kus op zijn wang gaven maakte alles goed. De tranen waren al snel weer weg.
En met Lois erbij gingen de gekke foto’s door. Stiekem hadden we een paar matrassen en dekens meegenomen omdat het erg koud kan zijn s’nachts. Gelukkig was Wonderfresh zijn nieuwe pup er om ons warm te houden. En ja die hebben we Marijn genoemd. Zo zijn paard Lois en hond Marijn nog lang bij wonderfresh.

En toen brak de laatste dag van de jongens aan…. Gezellig naar Pyramid geweest met ze voor een laatste massage en sauna. Officieel is deze gescheiden maar wij mochten jongens en meiden gemengd met zijn 4-en. Wel met een handdoekje om natuurlijk. En daarna lekker op de ligbedden nog een beetje slapen. Heerlijk!!!

En wat is dat snel gegaan dat we ons zo op ons gemak voelen bij elkaar dat we daar alleen in een handdoekje naast elkaar op een rijtje liggen. Net alsof we het elke dag doen. Maarja toen was het helaas weer tijd om wakker te worden en te gaan. De familie Hendriks zou ons namelijk oppikken om uit eten te gaan. En ja. Dit zou Ethiopië niet zijn als je niet een half uur moest wachten…….. maar goed. We hebben heerlijk gegeten bij ons favoriete restaurant. Geen idee hoe het heet maar wij noemen het de speeltuin. Ook Gerard van Crown was hier aanwezig voor Marijn. Na het eten hebben we lekker op de bank gewacht totdat we richting het vliegveld vertrokken. Wat voelt dat zwaar zeg… de jongens op het vliegtuig zetten. Ik heb met moeite de tranen binnen kunnen houden.

Maar gelukkig we blijven ze zien. Over 3,5 week zijn we weer thuis en hebben we afgesproken met zijn allen koffie te gaan drinken.
De volgende dag hadden Mirjam en ik het zwaar. Wat een leegte zeg. Nog maar met zijn 2en aan het ontbijt, lunch en avondeten….. wat een stilte hier zonder de grapjes van Marijn en Lois de hele dag om je heen…. Geen films meer met zijn allen. Ik wist niet dat ik het zo zwaar zou krijgen…..

Gelukkig kwamen op zaterdag Martijn en Mandy weer terug. Gelukkig weer wat meer mensen in huis. En zondag gaan we toch op vakantie voor 2 weekjes. Zaterdag stond in het teken van de was doen en inpakken en ook het afmaken van in elk geval het government verslag. S’ avonds lekker op tijd naar bed want morgen worden we om 8.00 al opgehaald voor onze trip!!!